mgr Agnieszka Kania
ul. Dworcowa 1a, 44-295 Lyski
I piętro Urzędu Gminy pokój nr 14
tel.: 32 4300051 wew. 114
Obowiązki wynikające z Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy Lyski
Do zadań Referatu Organizacyjnego i Rozwoju należą w szczególności zadania:
- Opracowywania strategii, programów oraz innych dokumentów strategicznych gminy;
- Pozyskiwania funduszy zewnętrznych: krajowych i zagranicznych wraz z realizacją i rozliczeniem a także przekazywaniem informacji o dostępnych funduszach;
- Obsługi mieszkańców w zakresie możliwości pozyskania dofinansowania do zadań związanych z ochroną powietrza i klimatu oraz spraw związanych z ekodoradztwem;
- Inicjowania i koordynowania działalności kulturalnej i sportowej na terenie Gminy;
- Prowadzenia Rejestru instytucji kultury działającymi na terenie Gminy;
- Współdziałania z instytucjami kultury, stowarzyszeniami towarzystwami prowadzącymi działalność w zakresie sportu i kultury;
- Nadzoru nad bieżącym utrzymaniem obiektów sportowych;
- Prowadzenia spraw związanych z wyróżnieniami, nagrodami oraz stypendiami za szczególne osiągnięcia sportowe;
- Obsługi administracyjna Rady Sportu;
- Prowadzenia i nadzoru nad zadaniami związanymi z działalnością pożytku publicznego;
- Organizacji, zapewnienia sprawności i zarządzania systemami sieci komputerowych, sprzętem teleinformatycznym i komputerowym, oprogramowaniem w tym dedykowanym do rządowych zadań
zleconych; - Zarządzania (administrowania) stroną internetową gminy oraz Biuletynu Informacji Publicznej;
- Zapewnienia bezpieczeństwa informacji przetwarzanych w systemach informatycznych w Urzędzie;
- Obsługi techniczną posiedzeń Rady Gminy, Komisji i pozostałych spotkań organizowanych przez Urząd;
- Prowadzenia działań związanych z promowaniem Gminy w kraju i za granicą;
- Prowadzenia działań związanych z promocją i ochroną zdrowia oraz profilaktyki zdrowotnej;
- Przyjmowania zawiadomień dotyczących organizacji na terenie Gminy imprez artystycznych i rozrywkowych;
- Obsługi inwestorów wraz z przygotowaniem oferty inwestycyjnej, wspieraniem i realizacją inwestycji;
- Realizacji działań wynikających z ustawy o dostępie do informacji publicznej wraz z prowadzeniem Rejestru wniosków o udostępnienie informacji publicznej oraz udzielanie informacji o Urzędzie i Gminie;
- Realizacji działań związanych z ochroną danych osobowych;
- Prowadzenia spraw związanych z ewidencją ludności;
- Prowadzenia i bieżącej aktualizacji Stałego Rejestru Wyborców oraz współdziałania przy organizacji wyborów i referendów;
- Prowadzenia spraw związanych ze spisem powszechnym ludności oraz spisem rolnym;
- Sporządzania wykazu kwalifikacji wojskowej;
- Prowadzenia spraw dotyczących repatriacji;
- Wykonywania działań związanych z wydawaniem dowodów osobistych;
- Prowadzenia spraw związanych z działalnością gospodarczą i Centralną Ewidencją Działalności Gospodarczej;
- Prowadzenia spraw związanych z wydawaniem zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych;
- Prowadzeniem spraw związanych z administrowaniem budynku Urzędu oraz jego zaopatrzenie w niezbędne materiały, wyposażenie i sprzęt;
- Prowadzeniem spraw związanych z obsługą klientów oraz kancelaryjną;
- Prowadzeniem Rejestru Ogłoszeń urzędowych oraz podawanie ich do publicznej wiadomości;
- Prowadzeniem Archiwum Zakładowego urzędu w zakresie przyjmowania, gromadzenia, przechowywania, ewidencjonowania i zabezpieczenia dokumentacji archiwalnej i niearchiwalnej Urzędu oraz udostępnianie zasobu pracownikom oraz osobom uprawnionym;
- Klasyfikowaniem, kwalifikowaniem oraz przekazywaniem materiałów archiwalnych właściwym Archiwom Państwowym