mgr Ewelina Sobeczko
ul. Dworcowa 1a, 44-295 Lyski
I piętro Urzędu Gminy pokój nr 17
tel. 32 4300051 wew. 117
Obowiązki wynikające z Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy Lyski
Do zadań Referatu Ochrony Środowiska należą w szczególności zadania:
- Ochrony środowiska w tym również udostępnianie informacji o jego ochronie,
- Prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawie wydawania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach,
- Nadzoru nad realizacją programu ochrony powietrza i planu gospodarki odpadami dla województwa śląskiego,
- Wykonywania działań związanych z emisyjnością budynków wraz z prowadzeniem rejestrów baz danych,
- Ochrony przyrody w szczególności w zakresie prowadzenie postępowań administracyjnych dotyczących zezwoleń i zgłoszeń na usuwanie drzew i krzewów,
- Zapobieganie gatunkom inwazyjnym,
- Ochrony zwierząt w szczególności:
- w zakresie programu opieki nad zwierzętami i zapobieganiem bezdomności zwierząt
- prowadzenia postępowań administracyjnych w zakresie wydawania zezwoleń na utrzymanie psów ras agresywnych,
- realizacji zadań związanych z rannymi zwierzętami i unieszkodliwianiem martwych zwierząt,
- realizacja zadań związanych z zapobieganiem chorobom zakaźnym zwierząt,
- Wykonywania działań związanych z zakresu ustawy o odpadach w szczególności z realizacją zadań nakierowanych na usuwanie azbestu i innych odpadów w tym prowadzeniem postępowań administracyjnych,
- Wykonywania działań związanych z zachowaniem bioróżnorodności,
- Utrzymania czystości i porządku w szczególności w zakresie organizacji systemu odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych i odbieraniem nieczystości ciekłych,
- Prowadzenia gospodarki łowieckiej i leśnej,
- Ochrony gruntów rolnych i leśnych,
- Koordynowania i nadzoru w zakresie melioracji gruntów,
- Zarządzanie zasobem nieruchomości gminnych w szczególności:
- przeprowadzanie procedury sprzedaży nieruchomości i nabywania, użyczania, dzierżawy
- wydawanie decyzji o ustanowieniu trwałego zarządu,
- Komunalizacja mienia i regulacja stanów prawnych,
- Prowadzenie postępowań administracyjnych w zakresie podziałów nieruchomości i rozgraniczeń,
- Zarządzanie mieszkaniowym zasobem gminy w szczególności:
- opracowywanie wieloletnich programów gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy,
- opracowywanie zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu gminy,
- prowadzenie postępowań dotyczących oddania w najem i zamianę lokali mieszkalnych,
- prowadzenie spraw z tytułu niedostarczenia przez gminę lokali socjalnych.
- Sporządzenie zestawień danych dotyczących czynszów najmu lokali mieszkalnych nienależących do publicznego zasobu mieszkaniowego,