Gmina Lyski

Kierownik Referatu Infrastruktury

inż. Beata Dronszczyk
ul. Dworcowa 1a, 44-295 Lyski
parter Urzędu Gminy pokój nr 4
tel. 32 4300051 wew. 104

Obowiązki wynikające z Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy Lyski.

Do zakresu działania Referatu Infrastruktury należą w szczególności zadania:

  1. Przygotowania i realizacji zadań inwestycyjnych i remontowych w zakresie gminnej infrastruktury technicznej: dróg, placów, parkingów, kanalizacji deszczowej i sanitarnej, oświetlenia ulicznego, sieci wodociągowej, budynków i obiektów gminnych;
  2. Zarządzania drogami gminnymi i drogami wewnętrznymi w zakresie:
    1. utrzymania dróg, ulic, placów, parkingów, chodników i obiektów inżynierskich;
    2. zarządzania w zakresie umieszczania infrastruktury technicznej w pasie drogowym, zajęcia pasa drogowego oraz lokalizacji zjazdów z dróg;
    3. organizacji ruchu na drogach gminnych i wewnętrznych;
    4. bieżącej współpracy z zarządcami dróg wyższych kategorii w zakresie inwestycji, remontów oraz utrzymania dróg zlokalizowanych w granicach administracyjnych gminy;
    5. czynności związanych z przeprowadzaniem bieżących kontroli stanu technicznego dróg oraz drogowych obiektów inżynieryjnych w tym prowadzenie książek obiektu budowlanego;
  3. Nadzoru nad prawidłowym działaniem oświetlenia publicznego i rozwój sieci;
  4. Koordynacji zbiorowego transportu publicznego w zakresie funkcjonowania komunikacji autobusowej oraz utrzymanie przystanków;
  5. Utrzymania budynków zarządzanych bezpośrednio przez Gminę w zakresie :
    1. zaopatrzenia w wodę, odprowadzanie ścieków, zaopatrzenia w energię elektryczną, cieplną i gaz budynków gminnych,
    2. współpracy z jednostkami organizacyjnymi gminy, innymi jednostkami, podmiotami i użytkownikami budynków,
    3. prowadzenia książek obiektu budowlanego w zakresie budynków gminnych i czynności związanych z przeprowadzaniem bieżących kontroli stanu technicznego budynków;
  6. Z zakresu gospodarki wodno-ściekowej:
    1. współpracy z Oczyszczalnią Ścieków w Suminie, spółkami wodociągowo-kanalizacyjnymi i innymi przedsiębiorstwami prowadzącymi działalność w zakresie dostarczania wody i odprowadzenia ścieków na terenie Gminy Lyski;
    2. współdziałania ze Stacją Sanitarno- Epidemiologiczną w zakresie monitorowania jakości wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi;
  7. Zachowania ładu przestrzennego, urbanistycznego i architektonicznego w gminie:
    1. wydawania wypisów, wyrysów, zaświadczeń oraz informacji z zakresu planowania przestrzennego gminy;
    2. koordynowania prac nad sporządzaniem aktów planowania przestrzennego gminy;
    3. przyjmowania wniosków o zmianę aktów planowania przestrzennego gminy;
    4. prowadzenia postępowań administracyjnych mających na celu określenie wysokości tzw. opłaty planistycznej;
    5. wydawania decyzji o lokalizacji inwestycji celu publicznego;
    6. wydawania decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania przestrzennego;
    7. ochrony zabytków i opieką nad zabytkami w zakresie przewidzianym przepisami prawa dla gminy;
    8. nadawania nazw ulicom i placom,
    9. prowadzenia i bieżącej aktualizacji ewidencji numeracji porządkowej nieruchomości.
  8. Ochrony przeciwpożarowej:
    1. realizacji zadań w zakresie funkcjonowania i rozwoju sieci obiektów i urządzeń ochrony p.poż.;
    2. współpracy z Państwową Strażą Pożarną i Ochotniczymi Strażami Pożarnymi;

Metryczka

Metryczka
Wytworzono:2025-01-02 12:00przez:
Opublikowano:2025-01-02 12:03przez: Tomasz Ziomka
Zmodyfikowano:2025-01-02 11:54przez: Tomasz Ziomka
Podmiot udostępniający: Gmina Lyski
Odwiedziny:71

Rejestr zmian

  • [2025-01-02 11:54:01]Tomasz Ziomkautworzenie strony